Nabi Isa Dan Ufo?: Lukisan Kuno Para Seniman Renaissance






 Pada Zaman Renaissance, kita tahu bahawa lahirnya begitu banyak cendekiawan-cendekiawan dan seniman-seniman yang melukis berpuluh-puluh lukisan-lukisan yang boleh dianggap sebagai Masterpiece.

 Tetapi para peminat Ufolog dan Alien sepertinya dapat mengagak beberapa perkara yang cua disampaikan oleh Seniman-seniman itu. Mereka juga ada hujah-hujah dan bukti mereka sendiri. Apah betul? Mari kita lihat satu persatu lukisan yang dikatakan ada Ufo pada zaman Jesus



 Madonna Col Bambino E San Giovanni-Sebastiano Mainardi  Jacopo Del Sellaio Pallazo Vecchio

 Pada lukisan ini, Para Ufolog mengatakan dibelakang Maryam itu kelihatan seorang lelaki sedang melihat ke sebuah 'kapal' yang sedang terbang diudara. Padahal jarak waktunya dengan pembinaan kapal angkasa atau kapal udara hampir 2000 tahun yang lepas.

 Penjelasan

 Simbol hitam itu sama seperti lukisan 'Madonna Col Bambino e San Giovanni' sama dengan lukisan lain yang bertemakan Madonna dan Saint John, seperti lukisan 'Madonna Del Libro' oleh Sandro Botticeli, 'Navita' oleh Vincenzo Foppa dan karya-karya lainnya. Simbol hitam itu sebenarnya awan hitam yang menjadi simbol malaikat yang datang membawa berita gembira tentang jesus.




Annuciazone- Carlo Crivelli

Kelihatan sebuah 'kapal' yang berpusing mirip seperti UFO dengan cahaya yang boleh mengangkat sesiap sahaja yang terkena cahaya itu kedalam kapal seperti cerita-cerita orang putih. Tapi betulkah itu UFO?

Penjelasan

Ufo itu sebenarnya ialah lingkaran Malaikat. kalau dizoomkan, kita boleh belihat dua lingkaran yang menyinari cahaya kepada Maria The Virgin( Maryam). Ianya bersifat umu dan boleh dilihat pada karya seniman-seniman lain seperti Del Duomo di Parma oleh Corregio dan Anniciazone oleh Luca Signolerri. Lingkaran Malaikat juga dikenali sebagai sinaran tuhan dan berita gembira.



Salimbeni Ventura

              Sputnik?

Penjelasan

  Lukisan yang dianggap sebagai Sputnik oleh para Ufolog sebenarnya ialah lambang alam semesta secara keseluruhan (Mundi Sphaeralcelestial Sphere). Ia juga terdapat pada luksian seniman abad pertengahan seperti Johann Heinrich, Jan Provost dan Henry Peacham.

Comments

  1. Banyak spelling error dalam setiap artikel..

    ReplyDelete
  2. "izin share ya admin :)
    buruan gabung bersama kami,aman dan terpercaya
    ayuk... daftar, main dan menangkan
    Line : agen365
    WA : +855 87781483 :)
    Silakan di add ya contaknya dan Bergabung juga ya :)"

    ReplyDelete

Post a Comment